Internetový Mega miX
co sháníš - najděš, co nepotřebuješ - prodaš
"Němec plakal, když ho prodával", "starý pán s ním jezdil jen v neděli do kostela" nebo "dámy, je v perfektním stavu, jen nasednout a jet". - Pokud chcete vytvořit zajímavou reklamu na auto, musíte na tyto typy frází zapomenout. Poradíme vám, jak napsat zajímavý a dobrý inzerát na auto.
Co vás v inzerátu na auto nejvíce zajímá?
Obrázky vozu23 %
obsah inzerátu10%
seznam výbavy2%
vše výše uvedené65%
Celkem hlasů: 181
vyplněno
Vyplňte co nejvíce údajů
Výpis inzerátu obvykle začínáme vyplněním technických údajů o voze v připraveném formuláři. Musíme vědět, co prodáváme - a to je polovina úspěchu. Z hlediska potenciálních kupujících je důležité, aby měli pocit, že jim nic neskrýváme. Dříve se stávalo, že mnoho prodejců, hlavně dealerů, neuvádělo v inzerátu číslo VIN. Nyní je na většině inzertních portálů uvedení VIN povinné, bez něj inzerát nevložíme. Je třeba dodat, že VIN není číslo, které by obsahovalo naše osobní údaje. Jedná se o znakovou šifru, pod kterou jsou zakódovány informace o daném vozidle. Díky tomu můžeme mimo jiné zkontrolovat úplnou specifikaci vozu.
Doporučujeme uvést údaje tak, aby si zájemci mohli sami ověřit historii vozidla na státních internetových stránkách. K tomu jsou zapotřebí tři informace: VIN, registrační číslo a datum první registrace.
V dalších krocích se mimo jiné zadává typ vozidla, značka, model, rok výroby, počet ujetých kilometrů, barva, typ karoserie, druh paliva, objem a výkon motoru, verze výbavy, pohon, typ převodovky nebo počet sedadel. Uvádíme příslušnou výbavu vozidla, vlastníka, zda bylo vozidlo dovezeno, servisováno v ASO, zda je na nákup vystavena faktura s DPH a zda je vozidlo bez nehody. Je zde samozřejmě také prostor pro uvedení ceny. A zde také uvádíme, zda je cena k jednání.
Napište obsah. Nepoužívejte "miry" fráze
Obsah inzerátu by měl zahrnovat následující informace: historii vozidla, jeho současný technický stav a také informace o nejdůležitější výbavě. Neměl by být ani příliš krátký, ani příliš dlouhý. Měl by obsahovat pouze konkrétní informace.
Prodejci, kteří nemají schopnost psát obsah inzerátu, se obvykle omezují na velmi povrchní popis. S dodatkem, že o podrobnostech budou hovořit během telefonického hovoru nebo osobně. My tomu rozumíme. Pak jsou tací, kteří jdou na to jednodušeji a jednoduše vloží dlouhý seznam výbavy vozidla. Což, přiznejme si, není zrovna povzbudivá forma popisu.
Existuje také velká skupina obchodníků, kteří se snaží své inzeráty různě "přikrášlovat". Pokud jste prošli desítky inzerátů na portálech, jistě nebudete mít problém rozlišit inzerát napsaný překupníkem od soukromého prodejce. Prodejci, kteří chtějí vzbudit zájem kupujících, často spoustu faktů natahují a píší věci, které si vymýšlejí, například že před dvěma dny bylo u vozu vyměněno pérování a proveden kompletní servis včetně výměny oleje, kapalin a filtrů. Člověk musí být nesmírně naivní, aby uvěřil, že prodávající, který chce na prodeji vozu co nejvíce vydělat, bude před prodejem investovat peníze do zlepšení jeho technického stavu. Oblíbená je také historka o urgentním prodeji z důvodu cesty do zahraničí.
Někteří lidé také rádi v popisu zatají některé důležité informace, například to, že vůz byl účastníkem vážné nehody a utrpěl velké škody. Jen malý detail. Pokud známe historii vozu - neskrývejme ji před kupujícími.
Nepřibarvujte popis - to je to nejhorší, co můžete udělat, protože živá prohlídka vše ověří. Stačí, když dotyčný odveze auto k odborníkovi. Vyplatí se respektovat čas a peníze ostatních, kteří přijedou několik set kilometrů, aby na vlastní oči viděli auto, které má s tím, které je popsáno v inzerátu, pramálo společného. Chcete-li si u návštěvníků inzerátu vybudovat důvěru - pište upřímně, aniž byste se balili do vaty. Pokud jste měli kolizi - napište o ní. Přidejte, že máte fotografie poškození (fakturu za opravu oceníme). Pokud je něco vadné nebo poškozené (např. rádio, čelní sklo, lak) - dejte to vědět. Pokud jste čtvrtým majitelem a vůz pochází z Belgie - připište to také.
Nepoužívejte "miry" fráze typu "Němec plakal, když ho prodával", "jehličí - perfektní stav" nebo "jediný mínus je ten na baterii". I to má tendenci informované kupující odradit.
Při popisu výbavy se omezte na položky, které stojí za zmínku a které jsou silnou stránkou vozidla (např. panoramatická střecha, rozsáhlý zvukový systém nebo indukční nabíječka smartphonu). Zbytek seznamu výbavy najdete ve formuláři, který jste vyplnili na začátku.
Pořiďte atraktivní fotografie
Fotografie jsou nesmírně důležitou součástí inzerátu. Tím spíše, pokud prodáváte oblíbený model na trhu. S nevýraznými fotografiemi může jednoduše zaniknout ve změti podobných nabídek. Dejte proto vyniknout prezentaci v zajímavém prostředí. Pořiďte několik celkových fotografií vozu (nejlépe ze všech stran, z boku, zepředu i zezadu). Zaměřte se na detaily, jako jsou pěkné ráfky, koncovky výfuku nebo světla s moderní technologií. Nezapomeňte připojit fotografii otevřeného zavazadlového prostoru. Můžete také přidat fotografii aktuálního stavu pneumatik.
V interiéru se pochlubte nejsilnějšími stránkami, jako je kožené čalounění, multimediální obrazovka, páčka automatické převodovky nebo ambientní osvětlení. Nezapomeňte na "hodiny" a aktuální počet najetých kilometrů.
Inzerát by měl obsahovat přibližně 20 fotografií. V poslední době se stává módou také natáčení videoprezentace vozu.
Strana 2 z 2